'70 Porsche 911T 2.2
Model F wyróżnia się niesamowitym charakterem. Mogłoby się wydawać, że skromny silnik 2.2 o mocy 125KM, nie jest stworzony do dynamicznej jazdy. Nic bardziej mylnego. Dzięki skromnej masie pierwszej generacji 911 oraz dobrze dobranym przełożeniom skrzyni biegów, auto jest bardzo zrywne.
Silnik - Serce każdej 911 [wideo]
Po remoncie silnik pracuje równo i prawidłowo reaguje na dodanie gazu.
Stan obecny
Nie często trafiają do nas tak zadbane 911 pierwszej generacji. Ten egzemplarz nie wymagał żadnych prac związanych
z jego nadwoziem, czy też wnętrzem. Brakowało mu jednak zrywności, daltego wszystkie nasze prace związane były tylko z silnikiem. Sześciocylindrowy bokser o pojemności 2.2 litra i mocy 125KM jest w stanie dostarczyć niesamowitych wrażeń w tak lekkim aucie. Zadbaliśmy także o wygląd silnika, wiatrak został wyszkiełkowany, a pozostałe elementy odświeżone.
Prace mechaniczne
Prace związane z regeneracją silnika są przez nas najczęściej wykonywane. W przypadku tego egzemplarza przeprowadziliśmy pełną inspekcję po rozebraniu go na części pierwsze. Silnik otrzymał nowe panewki główne oraz korbowodowe. Wymieniliśmy także na nowe panewki wałka pompy oleju, zmieniliśmy tłoczki i sprężyny zaworów ciśnieniowych na nowszy typ. Tłoki otrzymały nowe pierścienie, a sworznie popychaczy zaworów oringi RSR, które naszym zdaniem powinny być standardowym elementem w każdym silniku 911. Całości prac dopełniła regeneracja głowic, które zostały wyposażone w nowe zawory oraz prowadnice zaworów, oraz wymiana sprzęgła na nowe. Silnik stał się zdecydowanie bardziej elastyczny i zrywny, a auto nabrało nowego, bardziej sportowego charakteru. Ponieważ w tych autach bardzo ważne jest dostarczenie prawidłowego zasilania prądem, regeneracji poddany został także alternator.
Google+